vrijdag 24 juni 2011

tutorial applicatie maken op de borduurmachine


Afgelopen dagen heb ik meerdere vragen gehad van, hoofdzakelijk beginnend, borduursters, hoe ik applicaties maak op de borduurmachine. Vandaar deze foto handleiding.


Ik span stik en trek (ook wel scheurvlies genoemd) in de ring en bevestig daarop (met spuitlijm) een lapje vilt waar het betreffende patroontje ruim op past.
De eerste stiklijn zet het vilt vast en geeft een indicatie hoe groot je je lapje stof zal moeten afknippen en waar je het neer diend te leggen.


De tweede stiklijn zet je lapje stof vast. Haal nu de ring uit de machine en knip de overtollige stof weg aan de buitenzijde van de stiklijn. Plaats de ring terug in de machine en de satijnsteek zal je borduur netjes afwerken en in dit geval worden er ook nog stipjes op de bips van het hertje geborduurd.


Haal nu het lapje vilt met borduur los van de stik en trek, knip deze netjes uit en klaar is je applicatie !

* het betreffende borduurtje is te koop in mijn webshop en voor degene die geen borduurmachine hebben : plaats een berichtje bij dit blogbericht en ik zal volgende week een winnaar bekend maken aan wie ik de betreffende applicatie zal toezenden

16 opmerkingen:

creadientje zei

Oh, leuk! Ik heb (helaas) geen borduurmachine... dus kom maar op!! ;-

@sibbeldientje

jonna zei

super schattig! heb er zelfs al een bestemming voor bedacht!

maarnietvangrijs zei

Wat een lief hertje! Ik heb ook geen borduurmachine, maar zo'n hertje zou hier wel een shirtje of een tas kunnen vinden denk ik. :-)
Groetjes, Sacha (maarnietvangrijs.blogspot.com)

Miriam zei

Super! Ook ik heb geen borduurmachine, maar vind dit hertje wel erg lief!

Lydia zei

Wat een leuk hertje. Ik heb helaas geen borduurmachine, dus die applicatie is erg welkom. Groetjes Lydia

melanie zei

echt super mooi en lief!
ben een leek en kom net kijken (op deze site),
zou graag voor mn bijna 1 -jarige dochtertje zelf leuke kleertjes willen gaan maken en dit super leuke hertje zou een begin kunnen zijn.......

Jelpie zei

Hele leuke applicatie, jammer dat ik geen borduurmachine heb (weet je misschien waar je die voor niet te veel kunt kopen?).

Unknown zei

ik heb ook geen borduurmachine dus wil ze ook wel graag.

Marita zei

Nou, dat hertje ziet er superlief uit en ook hier helaas geen borduurmachien...
Ik doe mee met de verloting!
groetjes,
Marita

Ellen zei

Het hertje vind mijn dochter vast geweldig, ze is gek op rood met witte stipjes. Heb ook geen borduurmachine dus ik doe ook mee.

Groetjes Ellen

Klaartje zei

Oh wat lief! Zou ik wel willen!

Anoniem zei

YES please ;-)

CĂ©line zei

Ik heb zelf geen borduurmachine maar je uitleg is helemaal duidelijk. het klinkt heel makkelijk maar zoals bij alle handgemaakte spulletjes, oefening baart kunst!!
groetjes celine ollebolenmuis.blogspot.com

Annemiek zei

Erg leuk, dat vind ik trouwens van ongeveer alles wat je maakt! Ik heb een borduurmachine en als ik dit zie denk ik: ik wil er toch weer eens wat tijd voor nemen, want wat zijn er toch leuke dingen te maken! Ik vind jouw werk erg inspirerend, complimenten!

Unknown zei

Super leuke tuto, die ik vond via Google. Wil wil dit heel graag eens proberen. Maar hier nog een vraag van een beginner. Wat is spuitlijm en waar kan ik dat halen?

geen zei

Het is tijdelijke plakspray, onder andere te koop bij deze online borduurmachinebenodigdheden winkel:
http://www.borduurwinkel.shop/19-sprays?orderby=reference&orderway=desc&orderway=desc
Vriendelijke groet,
Sandra